بسته ارتقاء نظام ارزیابی و آزمونهای علوم پزشکی
     
    1-ارتقاء آزمونهای علوم پزشکی با بهره مندی از تجربیات بین المللی
     
    اهداف:

    • استانداردسازی سوالات آزمونها
    • استفاده از روشهای جدید نمره سازی
    • ایجاد امکان سنجش خصوصیات غیر شناختی داوطلبان که موثر بر کیفیت یادگیری و خدمات آینده داوطلبان باشد. 
    • آماده سازی داوطلبان برای موفقیت در آزمونهای استاندارد
    • استفاده از بانک تست موسسات بین المللی سنجش
    • استفاده از تجربه های موجود جهانی برای ارتقاء مرکز سنجش پزشکی
    • به کارگیری و بومی سازی تکنیک ها و شیوه های نوین سنجش و ارزیابی داوطلبان و فراگیران

     
    2-ارتقاء مرکز سنجش آموزش پزشکی به منظور بهبود فرآیند پذیرش، سنجش و ارزشیابی


     اهداف:  

    • -ایجاد واحد آزمون سازی در مرکز سنجش
    • - ایجاد واحد آمار و انفورماتیک
    • - آماده سازی فضای فیزیکی مناسب
    • - ارتقاء تجهیزات مرکز سنجش
    • - تقویت سرمایه انسانی

     
    3-تحول در نظام پذیرش دانشجویان علوم پزشکی با تاکید برمقاطع تحصیلات تکمیلی  


    اهداف:

    • -ایجاد علاقه در داوطلبان برای فراگیری مهارتها
    • - هدایت داوطلبان به فراگیری عمیق و مبنایی علوم و کاهش استفاده از محفوظات در آزمونهای پذیرش
    • - استاندارد سازی سوالات آزمونها(کتبی و شفاهی)
    • - ایجاد امکان  استفاده از سوالات سنجش توانمندی تصمیم گیری
    • - ایجاد امکان سنجش خصوصیات غیرشناختی داوطلبان که موثر بر کیفیت یادگیری و خدمات آینده ایشان است.
    • - ایجاد اهمیت برای فعالیت در عرصه و ارائه خدمات در نظام سلامت

     
    4- طراحی و پیاده سازی نظام ارزیابی نهایی و تایید صلاحیت حرفه ای دانش اموختگان علوم پزشکی در راستای ارتقاء کیفیت آموزشی


    اهداف:

    • تدوین دستورالعمل علمی و آیین نامه اجرایی آزمون صلاحیت پایان دوره
    • تدوین استانداردهای لازم برای اعتباربخشی مراکز برگزارکننده ازمون فوق الذکر
    • کمک به برگزاری دوره های آموزش اساتید و کارشناسان برای طراحی سوالات ارزیابی مهارت حرفه‌ای
    • ارزشیابی یک دوره اجرای آزمون بر اساس نظام فوق الذکر 

     

    جهت دریافت شیوه نامه روشهای ارزیابی بالینی لطفا اینجا کلیک کنید.


    6.1.9.0
    گروه دورانV6.1.9.0