معرفی خدمت امانت
بخش گردش و امانت
رشد و بالندگی هر کتابخانه به ارائه خدمات مستمر، مناسب و روزآمد بستگی دارد، بنابراین جایگاه هر کتابخانه را کمیت و کیفیت خدمات و نحوه ارائه آن به جامعه استفاده کننده، مشخص می سازد.
در زمینه جایگاه و اهمیت بخش امانت نیز کافیست بدانیم که صورت و تجسم تمامی فعالیتها و تلاشها در سایر بخشهای کتابخانه در بخش امانت کتاب متبلور و عیان می شود.
ارائه خدمات امانت، تمدید و رزرو منابع براساس آیین نامه درون کتابخانه در این بخش انجام می پذیرد.
بخش امانت کتاب دانشکده با موجودی بیش از 30 هزار نسخه کتاب فارسی و بیش از 3 هزار نسخه کتاب لاتین، به بیش از 2 هزار عضو ارائه خدمات دارد. مخزن کتاب بصورت قفسه باز می باشد و مراجعه کننده با ارائه کارت عضویت منابع مورد نیاز خود را دریافت می کند.
|
مسئول ارائه خدمت:
قوانین و مقررات:
1 – تعداد کتب به اعضای هیات علمی 5 جلد ، کارمندان و دانشجویان بهداشت و پیراپزشکی 3 جلد و به دانشجویان رشته های دیگر 2 جلد امانت داده میشود و مدت امانت 10 روز می باشد.
2 – در صورت تاخیرکتب امانتی بیش از 4روز به ازای هریک روز، 2 روز از خدمات کتابخانه محروم می گردید.
3 – دیکرد بیشتر از 30 روز باعث محرومیت عضو به مدت یک ترم از خدمات امانت، بعلاوه التزام به تهیه و اهدای عین کتاب امانت گرفته شده علاوه بر تحویل اصل کتاب می گردد و دیرکرد بیش از یک ترم، علاوه بر موارد مذکور باعث معرفی به مسوولین دانشکده جهت برخورد قانونی توسط مراجع ذیصلاح می گردد.
4 – در صورت مفقود شدن کتاب و یا هرگونه خسارت باید کتاب عینا" جایگزین گردد. بدیهی است مفقود شدن کتاب و تاخیر در اعلام مفقودی ، مشمول مقررات دیرکرد نیز خواهد بود.
5 – کلیه کتابهای مرجع فقط در کتابخانه قابل استفاده اند و امانت داده نمی شوند.
6 – ورود با کیف و وسایل اضافی به هر قسمت از مخزن (قفسه های کتاب) کتابخانه و به هر مدت ناقض مقررات و اکیدا" ممنوع است. بمنظور رفاه حال دانشجویان محترم مکانی در قسمت ورودی کتابخانه جهت استقرار کیف و وسایل شخصی مراجعین تعبیه شده است بدیهی است با وجود کمدهای قفل دار هیچ گونه مسئولیتی در قبال محافظت از وسایل شخصی متوجه کتابخانه نخواهد بود.
مستندات مورد نیاز:
مستندات لازم جهت امانت کتاب ازکتابخانه بدین شرح است:
- ارائه کارت عضویت کتابخانه
- ارائه کارت ملی در صورت همراه نبودن کارت عضویت کتابخانه
مدت زمان انجام خدمت:
1 – تعداد کتب به اعضای هیات علمی 5 جلد ، کارمندان و دانشجویان بهداشت و پیراپزشکی 3 جلد و به دانشجویان رشته های دیگر 2 جلد امانت داده میشود و مدت امانت 14 روز می باشد.
2 – در صورت تاخیرکتب امانتی بیش از 4روز به ازای هریک روز، 2 روز از خدمات کتابخانه محروم می گردید.
3 – دیکرد بیشتر از 30 روز باعث محرومیت عضو به مدت یک ترم از خدمات امانت، بعلاوه التزام به تهیه و اهدای عین کتاب امانت گرفته شده علاوه بر تحویل اصل کتاب می گردد و دیرکرد بیش از یک ترم، علاوه بر موارد مذکور باعث معرفی به مسوولین دانشکده جهت برخورد قانونی توسط مراجع ذیصلاح می گردد.
سوالات متداول:
- نحوه تمدید کتاب چگونه می باشد؟
برای تمدید کتاب می توانید با به همراه داشتن کارت عضویت کتابخانه و یا کارت ملی و مراجعه به میز امانت کتاب خود را تمدید کرده یا از طریق تلفن با ذکر کد ملی خود اقدام به تمدید کتاب نمایید.
- آیا امکان امانت یا رزرو کتب به صورت غیرحضوری وجود دارد؟
خیر امکان امانت یا رزرو کتاب به صورت غیر حضوری وجود ندارد.
-آیا می توانم از منابع کتابخانه در خارج از کتابخانه استفاده نمایم؟
در رابطه با کتاب های فارسی و لاتین به صورت امانت امکان خارج کردن کتاب از کتابخانه وجود دارد اما در مورد کتابهای مرجع و پایان نامه ها امکان امانت برای خارج کردن این منابع از کتابخانه وجود ندارد و تنها می توان از آنها کپی تهیه نمود
-چگونه می توانیم کتاب امانت بگیریم؟
برای امانت کتاب کاربران کتابخانه باید به صورت حضوری به کتابخانه مراجعه نمایند و با جستجوی کتاب مورد نظر در نرم افزار کتابخانه یا با استفاده از سیستم قفسه باز در مخزن،کتابهای مورد نیاز خود را باارائه کارت دانشجویی امانت بگیرند.
|